مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-16اجتماعي

پیشگیری از نابینایی 330 کودک با غربالگری چشم


مدیرکل بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح غربالگری بینایی در استان خبر داد و گفت: با غربالگری بینایی از نابینایی 330 کودک جلوگیری شد.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان از اجرای طرح همگانی اجرا می شد، اما با ابلاغ دستورالعمل از سازمان بهزیستی از امسال تمامی مراکز مثبت زندگی پایگاه دائمی غربالگری بینایی برای کودکان 3 تا 6 سال هستند و خانواده ها از امروز تا پایان سال می توانند با مراجعه به این مراکز غربالگری بینایی را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آن ها پیشگیری می شود، اما در صورتی که سن طلایی تشخیص و درمان را از دست بدهیم مشکلاتی از قبیل کم بینایی و نابینایی گریبانگیر آینده فرزندانمان خواهد بود.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه هر کودک 3 تا 6 سال باید حداقل سه بار طی این دوران از نظر سلامت بینایی سنجش شود، افزود: ممکن است کودک چهار ساله ای که سال قبل از نظر بینایی سالم تشخیص داده شده در سال بعد به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود پس مراجعه کودک در طول سه سال الزامی است.

وی با اشاره به اینکه 42 مرکز در استان طرح غربالگری بینایی را انجام می دهند، گفت: امسال 37 هزار و 500 زنجانی غربالگری بینایی خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از نابینایی 330 کودک با غربالگری چشم

پیشگیری از نابینایی 330 کودک با غربالگری چشم