مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 14:052021-09-15بين الملل

واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی


وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد آزمایش های موشکی کره شمالی تهدیدی برای همسایگانش هستند و واشنگتن همچنان به رویکرد دیپلماتیک با پیونگ یانگ معتقد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، آزمایش های موشکی کره شمالی را محکوم کرده و مدعی شد این اقدامات مغایر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل هستند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش گفت، این آزمایش های موشکی تهدیدی برای همسایگان کره شمالی و جامعه جهانی محسوب می شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: ما به رویکرد دیپلماتیک در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) متعهد هستیم و از آن ها می خواهیم وارد تعامل شوند.

تعهد ما به دفاع از جمهوری کره (کره جنوبی) و ژاپن همچنان مستحکم خواهد ماند .

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (22 شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (20 و 21 شهریور ماه) انجام داده است که موشک ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و 500 کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده اند.

پس از انتشار تصاویری از آزمایش موشک کروز توسط کره شمالی، نمایندگان ارشد اتمی کره جنوبی و ژاپن روز دوشنبه دیدار و گفت وگو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی

واکنش وزارت خارجه آمریکا به آزمایش های موشکی کره شمالی