مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:302021-08-03سياسي

اینترنت ماهواره ای وارد ایران نشده است/ هشدار در مورد آگهی های فروش تقلبی


با تصویب طرح موسوم به طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» خبرهای مربوط به اینترنت ماهواره ای داغ شده است به نحوی که برخی مدعی ورود دستگاه های دریافت این نوع اینترنت به کشور شده اند و سودجویانی نیز آگهی فروش داده اند.

- رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی گفت: هنوز دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره به صورت رسمی یا غیر رسمی وارد کشور نشده و حتی شهرهای پیشرو ارتباطی منطقه مانند دبی نیز این دستگاه را وارد نکرده اند.

ایلنا در ادامه نوشت: درست در زمانی که طرح مسموم به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی با اهدافی همچون؛ محدود شدن دسترسی به اینترنت جهانی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، موضوع اینترنت ماهواره ای داغ شده است.

اما اینترنت ماهواره ای چیست و چرا انقدر پر اهمیت شده است؟ اینترنت ماهواره ای به قابلیت دریافت و انتقال داده ها از دیش های ماهواره ای کوچک در سطح زمین و ارتباط با ماهواره های مخصوص موجود در فضا می گویند.

اینترنت ماهواره ای فناوری نوین محسوب نمی شود و سال هاست از این روش برای تحت پوشش قرار دادن مناطق با دسترس سخت استفاده شده است.

اما آنچه موجب توجه بیشتر در یکسال اخیر به این فناوری شده، این است که یک شرکت آمریکایی این فناوری را اصلاح کرده و قصد دارد با فرستادن هزاران ماهواره ی استارلینک به مدارهای پایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت ماهواره ای وارد ایران نشده است/ هشدار در مورد آگهی های فروش تقلبی

اینترنت ماهواره ای وارد ایران نشده است/ هشدار در مورد آگهی های فروش تقلبی