مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-02اقتصادي

تولید 37 میلیون تن فولاد در کشور/ عقب ماندگی نسبت به برنامه چشم انداز


مسئول بسیج کارگری و کارخانجات با بیان اینکه امسال 37 میلیون تن فولاد درکشور تولید می شود، گفت: در عین حال نسبت به برنامه چشم انداز ده ساله عقب هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جلسه هم اندیشی فعالان صنعت فولاد کشور با اقشار برگزار شد.

علی حسین رعیتی فرد مسئول بسیج کارگری با بیان اینکه صنعت فولاد ظرفیت های زیادی در کشور دارد، گفت: امسال طبق برنامه 37 میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود، در حالی که طی برنامه ده ساله ای که در سال 93 تهیه شد باید به 55 میلیون تن فولاد برسد که نسبت به این برنامه عقب هستیم.

وی با بیان اینکه ستاد فولاد در وزارت صنعت تشکیل شده است، گفت: در عین حال خروجی مشخصی از این ستاد مشاهده نشده است و بعد از پنج سال به 37 میلیون تن فولاد رسیدیم.

  رعیتی فرد در مورد چالش های صنعت فولاد گفت: یکی از مهمترین چالش ها تأمین مواد اولیه برای تولید فولاد است که باید سالانه 160 میلیون تن مواد استخراج شود و در این زمینه نیاز به اکتشافات جدید داریم و اگر با این روند جلو برویم، در استخراج سنگ آهن دچار مشکل می شویم.

  مسئول بسیج کارگری و کارخانجات، یکی دیگر از چالش های صنعت فولاد را تأمین آب و برق برای این صنعت دانست و گفت: ایران کشوری خشک و نیمه خشک با میانگین 250 میلیمتر بارندگی در سال است که هر سال 120 میلیارد مترمکعب آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 37 میلیون تن فولاد در کشور/ عقب ماندگی نسبت به برنامه چشم انداز

تولید 37 میلیون تن فولاد در کشور/ عقب ماندگی نسبت به برنامه چشم انداز