مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 04:502021-07-30اقتصادي

گرفتن پروژه 1 میلیارد دلاری از ایران در افغانستان با فشار عربستان


دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: حدود یک ماه پیش یکی از شرکت های ایرانی در یکی از مناقصه های افغانستان شرکت کرده بود و برنده این مناقصه 1 میلیارد دلاری شد اما ظاهرا عربستان یکی از اعضای هیئت مدیره تامین کننده منابع مالی برای این پروژه بود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: یکی از احساس خطرهای بزرگ ما، ادامه روند ناامنی در افغانستان است چراکه شرکت های بیمه بین المللی شرکت های ایرانی را بیمه نمی کنند و پشتیبانی بیمه های ایرانی هم پوشش تمام خطر نیست.

به همین جهت اگر چنین اتفاقی رخ دهد شرکت های ایرانی وارد ریسک بالایی می شوند و زیان زیادی می کنند.

بهمن صالحی جاوید در مورد وضعیت صادرات خدمات فنی و مهندسی به افغانستان با توجه به تحولات سیاسی رخ داده در این کشور اظهار کرد: افغانستان یکی از کشورهای بازار هدف و همسایگان ما است که نزدیکی های فرهنگی، هم زبانی و.

بستر خوبی را برای همکاری با آنها ایجاد کرده است.

متاسفانه به دلیل نوسانات سیاسی در افغانستان شرکت های ما دچار افت و خیز می شوند و ریسک حضور آنها در این کشور بیشتر می شود.

وی افزود: دولت مرکزی افغانستان نیز در نگاه خود درباره حضور شرکت های ایرانی در عرصه پیمانکاری افغانستان تاثیرپذیر است که این موضوع نیز مشکل ساز می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتن پروژه 1 میلیارد دلاری از ایران در افغانستان با فشار عربستان

گرفتن پروژه 1 میلیارد دلاری از ایران در افغانستان با فشار عربستان