مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 02:202021-07-29اجتماعي

مرگ رودخانه و موجوداتی کمیاب در استان ایلام/ مرگ طبیعت «چوار» در سکوت


آلودگی های زیست محیطی و به دنبال آن مرگ انواع ماهی ها و موجوادت کمیاب از جمله معضلاتی است که از سوی پتروشیمی ایلام به دلیل نبود تصفیه خانه ای مناسب منتشر می شود و طبیعت شهرستان چوار را نشانه می گیرد.

- پتروشیمی به حفظ طبیعت منطقه توجهی ندارد مهدی نورمحمدی مستندساز ایلامی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: به واقع پتروشیمی ایلام در حال حاضر با کمترین هزینه کرد بیشترین درآمد را با استفاده از ثروت های استان ایلام دارد، ولی توجهی به حفظ طبیعت منطقه و استان ندارد.

  وی افزود: انواع آلودگی های زیست محیطی از سوی پتروشیمی ایلام منتشر می شود و کسی هم پیگیر حل این معضلات نمی شود باید این موضوع مهم زیست محیطی مستند ساز طبیعت ادامه داد: پتروشیمی ایلام باید در کوتاه ترین زمان ممکن با صرف مبلغی از این همه درآمد که دارد تصفیه خانه ای مناسب راه اندازی کرده و کمتر به طبیعت استان و منطقه آسیب بزند.

وی ادامه داد: پسابی که از شستشوی تجهیزات صنعتی در واحد یوتیلیتی خارج می شود و از طریق رودخانه راه سفید به داخل رودخانه ی چوار می ریزد؛ دو حالت دارد یا  آب بدون رنگ و به ظاهر نرمال است که حاوی مقادیر زیادی فسفات یا سولفات سدیم است و یا شیری رنگ است که شامل مقادیر زیادی ترکیبات هیدروکربنی، بنزن، آمین، مشتقات گوگردی و همچنین کاستیک دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ رودخانه و موجوداتی کمیاب در استان ایلام/ مرگ طبیعت «چوار» در سکوت

مرگ رودخانه و موجوداتی کمیاب در استان ایلام/ مرگ طبیعت «چوار» در سکوت