مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 04:002021-06-14سياسي

نیروگاه سیریک؛ گام جدید همکاری های برقی ایران و روسیه


مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه، پل ارتباطی جدیدی برای توسعه همکاری های برقی میان دو کشور خواهد بود.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: تهران و مسکو به عنوان دو کشور همسایه در کنار گسترش روابط راهبردی همواره در حال تلاش برای رفع موانع موجود در مسیر ارتقای سطح همکاری های اقتصادی و تجاری هستند که یکی از این موارد توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه انرژی به ویژه ساخت نیروگاه مشترک است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار 1400 مگاواتی سیریک در حالی بیستم خردادماه با دستور رییس جمهور آغاز شده که این پروژه قرار است با استفاده از وام دولت روسیه و از طریق پیمانکاران روسی و ایرانی در مدت زمان 55 ماه به صورت کامل به اتمام رسیده و در اختیار کارفرمای ایرانی قرار بگیرد.

طرزطلب اذعان داشت: در شرایطی که صنعت برق به دلیل عدم افزایش متناسب تعرفه فروش برق و تحریم های ظالمانه با کمبود جدی منابع مالی برای توسعه طرح های تولید برق روبه رو است، استفاده از شیوه های مختلف تامین منابع برای پیشبرد پروژه های پیش بینی شده در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه سیریک؛ گام جدید همکاری های برقی ایران و روسیه

نیروگاه سیریک؛ گام جدید همکاری های برقی ایران و روسیه