مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 03:202021-06-13دانش

حمایت 8200 یورویی از طرح پژوهشی مشترک با هلند


طرح پژوهشی بین المللی مشترک عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند با حمایت هشت هزار و 200 یورویی NWO (سازمان تحقیقات علمی هلند) انجام می شود.

- طرح پژوهشی بین المللی مشترک عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگران دانشگاه آمستردام هلند با حمایت هشت هزار و 200 یورویی NWO (سازمان تحقیقات علمی هلند) انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سمیه دولت آبادی، عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواریگفت: این طرح پژوهشی با عنوان “Comparing genome organization and adaptive regions in Rhizopus spp.

” به بررسی مقایسه ای ژنوم گونه های قارچ ریزوپوس می پردازد.

عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری افزود: مقایسه ژنوم این گونه ها، اطلاعات وسیعی در جهت درک بهتر اکولوژی، بیماریزایی، توانایی آنزیمی، و روند تکاملی این گونه ها در اختیار ما قرار خواهد داد و حامی مالی طرح سازمانNWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek) است.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه قارچ ریزوپوس جزو قدیمی ترین قارچ هایی هستند که زندگی در محیط های خشکی را آغاز کرده اند و حضور آنها به 800-1400 میلیون سال پیش در عصر پریکامبرین بر میگردد، اظهار کرد: این قارچ ها در محیط های مختلفی مانند خاک، آب، و مواد در حال فساد دیده می شوند و باعث فساد، تغییر طعم و مزه در محصولات کشاورزی می شوند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت 8200 یورویی از طرح پژوهشی مشترک با هلند

حمایت 8200 یورویی از طرح پژوهشی مشترک با هلند