مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 15:152021-06-13سياسي

انعکاس بی عدالتی اجتماعی در نمای ساختمان های شهر


عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به پیامدهای استفاده از نماهای غربی گفت: این نماها در وهله نخست سبب آشفتگی ذهنی می شوند و این به نمایش گذاشتن خودمحوری کارفرمایان که ماحصل نابرابری و بی عدالتی اجتماعی است، - ایسنا/قم عضو هیئت علمی دانشگاه قم با اشاره به پیامدهای استفاده از نماهای غربی گفت: این نماها در وهله نخست سبب آشفتگی ذهنی می شوند و این به نمایش گذاشتن خودمحوری کارفرمایان که ماحصل نابرابری و بی عدالتی اجتماعی است، کیفیت زندگی طبقه متوسط را نیز کاهش می دهد.

علی محمد رنجبرکرمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مؤلفه های نمای مطلوب اظهار داشت: نمایی مطلوب است که سبب آشفتگی ذهنی افراد نشود و طراحی آن تجلی هویت و اصالت معماری ایرانی-اسلامی باشد.

وی ضمن گلایه از آشفتگی نماها در سطح شهر، افزود: نمای ساختمان ها در شهر باید به مثابه یک گروه ارکستر باشند که با وجود هم شکل نبودن باید هم نوایی را رعایت کنند.

این استادیار دانشگاه با اشاره به چالش ها در زمینه طراحی نما ساختمان ها، تصریح کرد: جدی گرفته نشدن آیین نامه های موجود در خصوص طراحی نما بناها، عدم هماهنگی مسئولین با آیین نامه ها و بی اختیاری معماران و طراحان در خلق یک از نما از مهم ترین چالش ها در این زمینه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انعکاس بی عدالتی اجتماعی در نمای ساختمان های شهر

انعکاس بی عدالتی اجتماعی در نمای ساختمان های شهر