مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 12:052021-06-13بين الملل

قطر: تمام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی باید توسط آژانس بازرسی شود


قطر از رژیم صهیونیستی خواسته ضمن اجازه بازرسی آژانس بین المللی اتمی از تاسیسات اتمی خود، به پیمان منع گسترش سلاح های اتمی در غرب آسیا بپیوندد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت قطر گفت که تمام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی باید برای بازرسی در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

به نوشته وبگاه دوحه نیوز سلطان بن سلمین آل منصوری سفیر قطر در اتریش و نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی در وین گفت، رژیم اسراییل از پیوستن به پیمان خاورمیانه  عاری از سلاح اتمی به عنوان بخشی از قطعنامه های بین المللی برای ایجاد ثبات امتناع می ورزد.

این بدان معناست که اسراییل تحت بازرسی و خطراتی نیست که توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای سازمان ملل متحد مورد تحریم قرار گیرد.

این مقام ارشد قطری گفت که دوحه از رژیم اسراییل می خواهد تا با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند و تاسیسات و راکتورهای اتمی خود را بر روی بازرسان باز کند.

وزارت امور خارجه قطر نیز اعلام کرد که از جامعه بین المللی و نهادهای مربوطه خواسته تا از خاورمیانه بدون سلاح های اتمی  حمایت کرده و اقدامات قانونی را برای دستیابی به این هدف و بر اساس قانون انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر: تمام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی باید توسط آژانس بازرسی شود

قطر: تمام تاسیسات اتمی رژیم صهیونیستی باید توسط آژانس بازرسی شود