مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-13پزشكي

نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس کرونا در کنار تخت های بیماران کووید 19 و در کف اتاق های بیمارستان قابل تشخیص و زنده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ویروس کرونا در کنار تخت های بیماران کووید 19 و در کف اتاق های بیمارستان قابل تشخیص است، اما انتقال سطح بسیار نادر است.

این بررسی نشان می دهد، ویروس کرونا ممکن است در تخت ها، کف و سایر سطوح نزدیک بیماران کووید 19 زنده بماند، اما بعید است به فرد دیگری منتقل و طریق آن سطوح آلودگی و ابتلا ایجاد شود.

این مطالعه تحقیقات گذشته را تأیید می کند که ویروس کرونا معمولاً از طریق هوا پخش می شود، نه از طریق لمس کردن سطوح؛ ضمن اینکه هیچ کارمند مراقبت های بهداشتی که در این مطالعه از بیماران مراقبت می کنند، بیمار نشده است.

نتیجه این پژوهش همچنین ارتباط جدیدی بین ویروس کرونا و نوعی میکروب را نشان داد که ممکن است با بیماری های قلبی عروقی در مبتلایان شدید به کووید 19 مرتبط باشد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو سطوح اتاق های بیماران مبتلا را قبل، حین و بعد از ترخیص آنها بررسی و SARS-CoV-2 - ویروسی که باعث کووید 19 می شود - را در حدود 13 درصد نمونه ها پیدا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند

نتایج یک مطالعه: ویروس کرونا می تواند در سطوح نزدیک بیماران زنده بماند