مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-13دانش

امسال 77 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان سر کلاس می روند


در مهرماه سال 1400، حدود 77 هزار نفر معلم فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان، به کلاس درس خواهند رفت.

- به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسین خنیفر، در نشست با اعضای هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان شهیدرجایی، برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان تنها در مقام تربیت کننده نیروی انسانی است، و برنامه ریزی برای این نیروها، باید لزوماً از سوی وزارت آموزش و پرورش و در قالب برنامه ریزی رشته ای، جنسیتی و استانی، طی بازه های زمانی 5، 10، 20، 50 و 100 ساله صورت گیرد.

وی افزود: خانواده ها باید بدانند که گزینش و استخدام و تغییر روندها در جذب دانشجومعلمان در مواردی مانند نسبت های جنسیتی، تعلقات مذهبی و … توسط وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد و در اختیار دانشگاه فرهنگیان نیست.

خنیفر با اشاره به تغییرات سن پذیرش داوطلبان در دانشگاه فرهنگیان، گفت: طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، سن پذیرش دانشجو معلمان در دوره لیسانس 35 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و دکتری 45 سال تعریف شده است.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تفاوت فاحش بین نیروی انسانی بازنشسته یا در آستانه بازنشستگی) و نیروی انسانی مورد نیاز این دستگاه، تصریح کرد: 4 روش برای کاهش فاصله بین نیروی انسانی جذب شده و نیروهای خارج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 77 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان سر کلاس می روند

امسال 77 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان سر کلاس می روند