مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 10:002021-06-13بين الملل

هشدار طالبان درباره بازگشت آمریکا و دیگر نیروهای خارجی به افغانستان


در پی انتشار خبرهایی درباره تامین امنیت فرودگاه کابل، طالبان نسبت به بازگشت نظامیان آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی به افغانستان هشدار داد.

- به نقل از رسانه های افغانستان، طالبان پس از اظهارات برخی از مقامات آمریکایی درباره احتمال ادامه حضور و بازگشت نظامیان آمریکایی به افغانستان به بهانه مقابله با القاعده نسبت به ادامه این حضور هشدار داده و در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره احتمال حضور نظامیان آمریکایی و ترکیه ای در فرودگاه کابل اعلام کرد که حضور نظامیان خارجی تحت هر عنوانی که باشد پذیرفتنی نیست.

این گروه هشدار داده، با کسانی که بخواهند به بهانه تامین امنیت فرودگاه کابل و مکان های دیپلماتیک در افغانستان باقی بمانند، برخورد جدی خواهد کرد و این گروه به آن ها به دیده اشغالگر نگاه خواهد کرد.

براساس گزارشی که در رسانه ها منتشر شد نیروهای ترکیه پذیرفته اند در صورتی که ناتو هزینه حضور این نیروها را به عهده بگیرد، آنها آماده تامین امنیت فرودگاه کابل خواهند بود.

دولت افغانستان تاکنون این موضوع را قبول نکرده و طالبان نیز اعلام کرده که نظامیان ترکیه ای نیز باید همانند نظامیان سایر کشورها افغانستان را ترک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار طالبان درباره بازگشت آمریکا و دیگر نیروهای خارجی به افغانستان

هشدار طالبان درباره بازگشت آمریکا و دیگر نیروهای خارجی به افغانستان