مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 09:152021-06-13پزشكي

انجام جراحی چشمی آب سیاه در بابل برای نخستین بار در مازندران، گلستان و سمنان


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از انجام جراحی چشمی آب سیاه در بابل برای نخستین بار در مازندران، گلستان و سمنان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مهرنوش قاسمی از جراحی چشمی آب سیاه (گلوکوم) برای نخستین بار در بابل خبر داد و گفت: با انجام این عمل بابل مرکز ارجاعی روشهای نوین این نوع جراحی در استان، مازندران گلستان و سمنان شد.

وی گفت: جراحی چشمی آب سیاه (گلوکوم) بر روی بیمار خانم 74 ساله محمودآبادی و خانم 56 ساله بابلی برای نخستین بار در بیمارستان فوق تخصصی چشم میناگر بابل با موفقیت انجام شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: بیماری گلوکوم (Glaucoma) یا آب سیاه اولین عامل نابینایی غیرقابل برگشت در دنیا است که در نتیجه افزایش فشار داخل چشم و آسیب دائمی عصب بینایی ایجاد می شود و این بیماری شایع چشمی در هر سنی حتی در نوزادان به صورت مادرزای نیز دیده می شود.

قاسمی اظهار کرد: متاسفانه در اغلب انواع بیماری گلوکوم، تا مراحل انتهایی، بیمار هیچ علامتی ندارد و هنگامی فرد متوجه بیماری خود می شود که بسیاری از رشته های عصب بینایی وی از بین رفته و دید بشدت و بطور غیرقابل برگشت افت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام جراحی چشمی آب سیاه در بابل برای نخستین بار در مازندران، گلستان و سمنان

انجام جراحی چشمی آب سیاه در بابل برای نخستین بار در مازندران، گلستان و سمنان