مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:452021-06-13سياسي

دهه نود دهه از دست رفته رشد اقتصادی در ایران بود / تورم مشکل اصلی کشور


نمایندگان تعدادی از ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری در نشستی که به همت بسیج دانشجویی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد به بیان مطالب خود درباره مسایل اقتصادی و برنامه کاندیداها در این حوزه پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت سه راهبرد اصلی ایشان برای حل مشکلات اقتصادی کشور چه خواهد بود و اینکه در حال حاضر مشکلات اقتصادی را چه می بینید؟  به بیان مطالب خود پرداختند که محورهای این مطالب در ادامه آمده است: - اقتصاد را در سه موضوع اصلی می توان مورد بحث قرار داد.

موضوع رشد، موضوع تورم و اشتغال.

  - موضوع اول موضوع رشد اقتصادی هست اگر ما نگاه کنیم در دهه نود دهه از دست رفته ایران از نظر رشد اقتصادی بود در واقع میانگین این موضوع در این دهه صفر بوده.

- در چنین فضایی نمی شود در رابطه با بهره وری و تکنولوژی صحبت کرد.

قطعا اینها موضوعات مهمی هست و کشور هم باید برای بهره وری در حوزه های اقتصاد برنامه داشته باشد اما در این شرایط بحث بقا هست و مساله توسعه نیست مهم ترین چالش و برنامه در این حوزه تشکیل سرمایه اقتصادی هست.

- باید سراغ لوکوموتیو و پیشران دیگری به جز نفت برای رشد اقتصادی رفت و کما اینکه باید به جای اینکه بحث نفت راهکار دیگری را برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه نود دهه از دست رفته رشد اقتصادی در ایران بود / تورم مشکل اصلی کشور

دهه نود دهه از دست رفته رشد اقتصادی در ایران بود / تورم مشکل اصلی کشور