مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:202021-06-13اجتماعي

شکایت محیط زیست خوزستان از پتروشیمی مسجدسلیمان


مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: به دنبال تخلیه پساب آلوده توسط شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان در جمعه مورخ 21 خرداد ماه، علیه این شرکت در مراجع قضایی شکایت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال تخلیه پساب آلوده توسط پتروشیمی مسجدسلیمان به محیط اطراف، از این واحد صنعتی بدلیل تهدید علیه بهداشت عمومی توسط محیط زیست به مراجع قضایی شکایت و پرونده تشکیل شد.

 وی افزود: این واحد صنعتی فاقد پروانه بهره برداری محیط زیستی است و تصفیه خانه این شرکت گنجایش حجمی پساب خروجی ندارد، علاوه بر آن راه اندازی واحد RO (بازچرخانی آب ) برای واحد کولینگ با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و حوضچه تبخیر در حال احداث الزامی است.

  مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان گفت: برای جلوگیری از تکرار این حوادث مشابه ، تکمیل و در مدار قرار دادن سیستم های کنترل آلودگی فاضلاب صنعتی اقدامی ضروریست.

 وی ادامه داد: برای  تسریع در انجام این موارد از مراجع قضایی خواستار توقف فعالیت این واحد صنعتی تا تکمیل احداث تصفیه خانه صنعتی شده ایم.

محمدجواد اشرفی تصریح کرد: این مجموعه باید برای دفع اصولی پساب خود حوضچه تبخیر  احداث کند  متاسفانه این پروژه تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت محیط زیست خوزستان از پتروشیمی مسجدسلیمان

شکایت محیط زیست خوزستان از پتروشیمی مسجدسلیمان