مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:052021-06-13اقتصادي

اجرای 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از تکمیل عملیات اجرایی 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از تکمیل عملیات اجرایی 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز خبر داد.

یوسف غفارزاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پروژه به طول 140 کیلومتر و با ظرفیت پنج متر مکعب با لوله های 2000 فولادی اجرا می شود که 35 کیلومتر از دشوارترین مسافت آن از سد ارس تا ایستگاه پمپاژ با مخزن 64 هزار متر مکعبی با هزینه ای بالغ بر 2500 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به این که آب به ارتفاعات هرزندات رسیده و انتقال آب از این نقطه به بعد به صورت ثقلی انجام خواهد یافت، اضافه کرد: 105 کیلومتر باقی مانده این خط، شامل یک ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه بزرگ بوده و با تأمین آب مورد نیاز شهرستان های مرند، شبستر و شهرهای اطراف، 4 متر مکعب از نیاز آبی کلانشهر تبریز را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان اظهار کرد: این طرح جزو زیرساخت های اساسی و پایدار برای تأمین آب شرب تبریز و شهرهای مسیر، صنایع و محیط زیست خواهد بود.

از 150 میلیون متر مکعب آب مربوطه 100 میلیون متر مکعب، معادل 70 درصد آب شرب، به پساب تبدیل می شود که به نوبه خود ظرفیتی قابل توجه برای تحقق حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز

اجرای 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز