مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 07:052021-06-13پزشكي

طراحی یک سیستم برای تشخیص سریع بیماری کووید-19


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق سیستمی برای تفسیر تصاویر سی تی اسکن بیماران مبتلا به بیماری های ریوی و تشخیص سریع کووید-19 طراحی کردند.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق سیستمی برای تفسیر تصاویر سی تی اسکن بیماران مبتلا به بیماری های ریوی و تشخیص سریع کووید-19 طراحی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به همه گیری بیماری کووید-19، داشتن ابزارهای دقیق و آنی برای تشخیص بیماری ضروری است.

تصاویر سی تی اسکن به عنوان روش تشخیصی، به تنهایی در تشخیص بیماری کووید-19 عملکرد بالایی ندارد و بر اساس پروتکل های تشخیصی باید همراه با تست PCR باشد و نمی توان برای تشخیص بیماری کووید-19 تنها از تصاویر سی تی اسکن استفاده کرد.

برای حل این مشکل می توان با استفاده از روش های یادگیری عمیق عملکرد تصاویر سی تی اسکن را ارتقا داد و با طراحی سیستمی مبتنی بر یادگیری عمیق به صورت کاملا خودکار، تصاویر رادیولوژی بیماری کووید-19 را از تصاویر دیگر پنومونی ها، با دقت بالایی تشخیص داد.

در این سیستم با ارائه یک الگوریتم، میزان درگیری ریه در بیماری های ریوی استخراج و همراه با نتیجه تعیین کننده تشخیص ابتلا به کووید-19 به عنوان خروجی سیستم به کاربر عرضه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی یک سیستم برای تشخیص سریع بیماری کووید-19

طراحی یک سیستم برای تشخیص سریع بیماری کووید-19