مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 06:152021-06-13پزشكي

تغییر در عادات غذایی تا 70 درصد بار سرطان روده را کاهش می دهد


متخصصان علوم پزشکی آمریکا در مطالعه ای بار دیگر هشدار دادند که بین مصرف رژیم غذایی سرشار از چربی و خطر ابتلا به سرطان روده ارتباط آشکاری وجود دارد.

- متخصصان علوم پزشکی آمریکا در مطالعه ای بار دیگر هشدار دادند که بین مصرف رژیم غذایی سرشار از چربی و خطر ابتلا به سرطان روده ارتباط آشکاری وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتایج یک بررسی نشان داد: مصرف رژیم های غذایی پرچرب می تواند موجب بروز پدیده های متعدد مولکولی شود که در نهایت خطر ابتلا به سرطان روده را به همراه دارد.

از چندین دهه گذشته، پزشکان و متخصصان رژیم درمانی با استناد به تاثیر نامطلوب رژیم های غذایی پرچرب بر سلامت و برخی از دلایل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده همچون دیابت، بیماری های قلبی و سرطان به افراد توصیه کرده اند که مصرف این گونه مواد غذایی را محدود کنند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا تصور می شود که ترکیبهای خوراکی موجود در رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع مانند گوشت قرمز از عوامل خطر سرطان روده بزرگ هستند.

این باور وجود دارد که رژیم غذایی به طور چشمگیری بر خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ تاثیر می گذارد و تغییر در عادات غذایی ممکن است تا 70 درصد بار سرطان را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر در عادات غذایی تا 70 درصد بار سرطان روده را کاهش می دهد

تغییر در عادات غذایی تا 70 درصد بار سرطان روده را کاهش می دهد