مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:352021-06-13سياسي

جنگ ایران و عراق چگونه پایان یافت؟/ پاسخ به شبهات قطعنامه 598 در مستند «مجمع عقلا»


مستند «مجمع عقلا» به بررسی چگونگی ختم جنگ ایران و عراق و پذیرش قطعنامه 598 در تیرماه سال 1367 و پس از آن به بررسی دوران سازندگی در دولت هاشمی رفسنجانی از سال 1368 تا 1376 می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حسین شیخ الاسلام معاون سابق وزارت امور خارجه، دکتر عباس ملکی از اعضای تیم مذاکره کننده در مذاکرات 598، سردار محسن رفیق دوست، سردار اسماعیل کوثری، دکتر فرشاد مومنی، دکتر محمد خوشچهره، ناصر نوبری سفیر ایران در شوروی، محمد غرضی و .

مصاحبه های مبسوطی انجام شده است.

  این مستند تولید مرکز مستندسازی سفیر فیلم می باشد و تهیه کننده آن محمد تقی بستجانی و کارگردان آن سید محمد مهدی دزفولی است.

این اثر جدیدترین تولید سفیر فیلم و محصول سال 1400 است.

دزفولی به عنوان پژوهشگر و کارگردان این مستند درباره آن به فارس گفت: فکر و ایده اولیه تولید این مستند در سال 1394 در موسسه سفیر فیلم زده شد.

دلیل آن هم این بود که اولا همواره در طی سه دهه اخیر نحوه پایان یافتن جنگ ایران و عراق و پذیرش قطعنامه 598 مورد بحث و بررسی های فراوان قرار گرفته است و همچنان حل نشده باقی مانده است و جدل های سیاسی و کارشناسی پیرامون آن فراوان است و ثانیا مدل تاریخی است برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران و رهبران آن تا شروط غربی ها را بپذیرند و آن مقطع از دید 15 کارشناس با گرایشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ ایران و عراق چگونه پایان یافت؟/ پاسخ به شبهات قطعنامه 598 در مستند «مجمع عقلا»

جنگ ایران و عراق چگونه پایان یافت؟/ پاسخ به شبهات قطعنامه 598 در مستند «مجمع عقلا»