مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 03:202021-06-12اقتصادي

نفوذی های دولت، مانع اصلی مالیات بر عایدی سرمایه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بحث مالیات بر عایدی سرمایه، موضوعی است که از سوی نامزد های ریاست جمهوری به منظور درآمد و توزیع عادلانه آن بین مردم مطرح می شود، - نقدینگی به سمت بازار هایی می رود که سود بیشتری داشته باشد و اگر سرمایه گذاران بر این باور باشند که برای سرمایه گذاری در بخش هایی مانند مسکن، خودرو و ارز سرمایه گذاری کنند باید مالیات بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بحث مالیات بر عایدی سرمایه، موضوعی است که از سوی نامزد های ریاست جمهوری به منظور درآمد و توزیع عادلانه آن بین مردم مطرح می شود، در حالی که این نوع مالیات یک ابزار تنظیم گر در بازار است و با توجه به این که زیرساخت آن در کشور وجود ندارد حداقل پنج سال به طول می انجامد تا سامانه آن تکمیل شود.

برای تکمیل این سامانه نظام بانکی همراه سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت اسناد، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی و قضایی باید با هم در ارتباط باشند.

به عنوان مثال، اگر یک نفر قصد سرمایه گذاری در بازار طلا را داشته باشد طلافروش باید اطلاعات فروش طلا را در سامانه مخصوص ثبت کند و پس از آن سازمان امور مالیاتی به بررسی آن بپردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذی های دولت، مانع اصلی مالیات بر عایدی سرمایه

نفوذی های دولت، مانع اصلی مالیات بر عایدی سرمایه