مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 02:452021-06-12اقتصادي

پیشنهادات سخنگوی پیشین وزارت خارجه به دولت بعدی


سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه تأکید کرد: یکی از اولویت های اصلی در سیاست خارجی کشور در دولت بعدی باید موضوع دیپلماسی اقتصادی باشد.

رامین مهمان پرست در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که به نظر وی در بحث سیاست خارجی اولویت دولت آینده باید چه مسائلی باشد، گفت: در بحث اقتصاد داخلی و همچنین تجارت خارجی موضوع سیاست خارجی بسیار تعیین کننده است و در این حوزه دیپلماسی اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد.

یعنی رییس جمهور و وزیر خارجه ای که مسئولیت دستگاه دیپلماسی را بر عهده می گیرد باید به دیپلماسی اقتصادی باور داشته باشد و به این موضوع توجه داشته باشد که توسعه روابط خارجی بدون داشتن منافع اقتصادی دارای پایداری و ثبات نخواهد بود.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت: اگر دولت بعدی به این موضوع توجه داشته باشد که می بایست دیپلماسی اقتصادی در اولویت اول قرار بگیرد در همین چارچوب همه دستگاه های داخلی نیز باید بپذیرند که می بایست در حوزه روابط خارجی با وزارت خارجه هماهنگ باشند و فرماندهی وزارت خارجه در این زمینه را بپذیرند.

مهمان پرست در همین چارچوب گفت: در همین راستا وزارت خارجه نیز باید در داخل خود تغییراتی ایجاد کند که نشان دهد لیاقت و توان این فرماندهی را دارد و می تواند زمینه را برای حضور ایران در بازارهای جهانی و منطقه ای و رفع نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهادات سخنگوی پیشین وزارت خارجه به دولت بعدی

پیشنهادات سخنگوی پیشین وزارت خارجه به دولت بعدی