مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1400 ساعت 02:202021-06-12اقتصادي

در تابستان بیش از 10 میلیون دز واکسن تولید می کنیم


در تابستان بیش از 10 میلیون دز واکسن کرونا تولید می کنیم و از ابتدای مهر میزان تولید به بیش از 10 میلیون دز در ماه می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا شانه ساز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تا آخر پاییز نگرانی ها درباره واکسیناسیون را به پایان می رسانیم و حدود 70 درصد از جمعیت کشور را واکسیناسیون خواهیم کرد افزود: البته با توجه به جهش های ویروس کرونا نمی توانیم به آسانی بگوییم ماسک ها را برداریم یا فاصله گذاری ها را کاهش دهیم.

وی گفت: تأمین واکسن برای همه کشور ها چالش است، اما تلاش می کنیم با توجه به اینکه تولید واکسن های داخلی ما به مرحله نهایی رسیده است تعللی در واکسیناسیون مردم ایجاد نشود.

شانه ساز افزود: تا پایان خرداد واکسیناسیون با واکسن ایرانی را آغاز خواهیم کرد و با زیرساخت هایی که در کشور ایجاد شده است ظرفیت تولید 197 میلیون دز واکسن در سال را خواهیم داشت که نه تنها جمعیت کشور را واکسینه می کنیم بلکه صادرات نیز خواهیم داشت.

وی گفت: 5 میلیون و 850 هزار دز واکسن وارد و حدود 5 میلیون دز تزریق کرده ایم.

شانه ساز افزود: برای تزریق دز دوم واکسن کرونا نیز واردات واکسن انجام می شود و تقریباً همه پلتفرم های دنیا را در کشور داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تابستان بیش از 10 میلیون دز واکسن تولید می کنیم

در تابستان بیش از 10 میلیون دز واکسن تولید می کنیم