مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 14:052021-06-12سياسي

همکاری محققان دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه ماینتس آلمان


محققان دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه ماینتس آلمان در انجام یک پروژه تحقیقاتی بین المللی شیرین سازی آب خلیج فارس با یکدیگر همکاری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید عبداللطیف هاشمی فرد، عضو هیئت علمی این دانشگاه و همکار این پروژه مشترک در خصوص چگونگی روند اجرای آن اظهار کرد: دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینتس (JGU) در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی بین المللی است که توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان (BMBF) راه اندازی شده و هدف آن ارتقای امنیت آب در خاورمیانه است.

وی افزود: دراین راستا پروژه های مختلف تحقیق و توسعه فرامرزی از جمله استفاده از فن آوری های نوآورانه در حوزه آب گرفته تا رویکردهای کارآمد مدیریت بخشی آب انجام خواهد شد.

هاشمی فرد در ادامه گفت: تیم های دانشگاه ماینتس به سرپرستی پروفسور سباستین زایفرت و پروفسور مایکل ماسکوس از JGU و رییس موسسه فراند هوفر میکرو مهندسی و میکروسیستم IMM ، در پروژه BMBF شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این پروژه سه شریک از ایران و عراق همکاری خواهند داشت، گفت: این گروه تحقیقاتی در زمینه سنتز غشای اسمز مستقیم و طراحی و راه اندازی سیستم آزمایشگاهی نقش خواهد داشت و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته قرار است دستگاه مذکور در پردیس غربی دانشگاه در ساحل خلیج فارس نصب و راه اندازی شودکه این یک نقطه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری محققان دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه ماینتس آلمان

همکاری محققان دانشگاه خلیج فارس با دانشگاه ماینتس آلمان