مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 12:202021-06-12اقتصادي

معرفی متهم پنهان شرایط امروز بورس تهران!


دنیای اقتصاد در گزارش اصلی صفحه اول خود با عنوان «رازگشایی از ابرنوسان بورس» به بررسی تحولات اقتصادی ایران در بهار 1400 پرداخت.

- برای جلوگیری از اتفاقات دو سال گذشته چه کاری باید انجام می شد؟ این سوالی است که در 10 ماه گذشته شاید هر شخصی به نوعی مطرح کرده و البته جواب های متفاوتی نیز به این سوال داده شده است؟ برخی، اختلافات پیش آمده میان وزارتخانه ها درخصوص واگذاری سهام دولتی در قالب ETF را عامل استارت ریزش قیمت ها می دانستند و برخی دیگر از نقش دولت و اقداماتی که برای کسری بودجه در بازار سهام انجام داد، سخن می گفتند، غافل از آنکه ریزش بورس تنها عاقبت رشدی بود که توجیهی نداشت.

فرصت سوزی سیاستگذار اردیبهشت سال گذشته زمانی بود که سیاستگذار باید با مشاهده وضعیت به وجود آمده، بلافاصله جلسه اضطراری با اتاق فرمان سیاستگذاری تشکیل می داد و نرخ بهره هدف گذاری شده را متناسب با تغییر انتظارات تورمی اصلاح می کرد؛ موضوعی که البته عبدالناصر همتی در گفت وگویی به آن اشاره کرد.

وی در این خصوص گفت: بورس آینه تمام نما از اقتصاد کشور و فعالیت و بازدهی شرکت های تولیدی است.

به خاطر حوادث چهارگانه رخ داده در اواخر سال 98 یعنی افزایش نرخ بنزین، قرار گرفتن در لیست سیاه FATF، شیوع کرونا و محدودشدن درآمدهای ارزی با تشدید فشار حداکثری تحریم ها و رفتن 12


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی متهم پنهان شرایط امروز بورس تهران!

معرفی متهم پنهان شرایط امروز بورس تهران!