مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 12:052021-06-12پزشكي

تاکنون بیماری سرخک در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است


رییس گروه بیماری های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از سرخک در استان مشاهده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیمین خیاط زاده، با بیان این که سرخک جزو بیماری های ویروسی است، اظهار داشت: این بیماری فرد را بیشتر در دوران کودکی درگیر می کند؛ البته می توان این بیماری را در دوران نوجوانی، جوانی و حتی سالمندی مشاهده کرد.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی افزود: دوزهای واکسن سرخک از 12 ماهگی نوزادان تزریق می شود و نوزاد معمولاً تا یک سالگی دچار سرخک نمی شود.

وی یادآور شد: بیماری سرخک در گذشته کودکان را حتی تا پای مرگ می برد ولی از زمانی که برنامه ی وسیع واکسیناسیون در کشور آغاز شد، خوشبختانه به مرحله ی حذف بیماری رسیدیم.

خیاط زاده با اشاره به علائم سرخک، بیان کرد: وجود بثورات جلدی (قرمزی در سطح پوست)، آبریزش، تب و قرمزی چشم از جمله علائم بیماری سرخک در بدن است.

رییس گروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی افزود: برای این که اطمینان پیدا کنیم که واکسن موثربوده و افراد ایمن شدند، کودکان به ویژه سن پایین ها را مورد بررسی قرار می دهیم که اگر دارای هر گونه علائم بثورات جلدی باشند نمونه گیری شوند و نتایج را به تهران ارسال کنیم تا بررسی های لازم انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون بیماری سرخک در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

تاکنون بیماری سرخک در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است