مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 12:002021-06-12اقتصادي

رازگشایی از ابرنوسان بورس


یک سال از اوج گیری پرشتاب قیمت ها در بازار سهام و سپس تغییر مسیر آن می گذرد و حالا در بحبوحه داغ شدن تب انتخاباتی در کشور، رییس کل پیشین بانک مرکزی برای اولین بار از تعلل در فروش اوراق بدهی طی ماه های نخست سال 99 برای خنثی سازی «افزایش انتظارات تورمی» و .

- ، دقیقا 10 ماه از سقوط بزرگ بورس تهران می گذرد؛ ریزشی که بعد از رشدی سریع و پرشتاب در ماه های ابتدایی سال 99 واقع شد و در این میان نوسهامدارانی که با توجه به شرایط به وجود آمده در فضای کلان اقتصادی و سیاسی سعی در حفظ ارزش سرمایه خود داشته و در اوج قیمت ها روانه این بازار حبابی شده بودند، بیش از دیگران متضرر شدند.

حالا پس از گذشت 10 ماه و در بحبوحه تب داغ انتخابات در کشور، عبدالناصر همتی، رییس کل پیشین بانک مرکزی عنوان کرده که با وجود هشدار به دولت درخصوص رشد غیرمنطقی قیمت سهام و استفاده از فرصت منفی بودن نرخ واقعی بهره، در فروش اوراق تعلل شد و حباب بورس بزرگ و بزرگ تر شد.

در واقع همتی به این سوال دنیای اقتصاد که اواسط سال گذشته مطرح کرده بود پاسخ داد: چرا نرخ واقعی بهره در ثلث اول امسال منفی ماند و هیچ بهره برداری ایجابی و سلبی از آن نشد؟ پاسخ دقیق به این پرسش می تواند راه را برای تکرار بی ثباتی اقتصادی مسدود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رازگشایی از ابرنوسان بورس

رازگشایی از ابرنوسان بورس