مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 11:402021-06-12پزشكي

کمبود ویتامین D و افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر!


بر اساس تازه ترین مطالعات دانشمندان، کمبود ویتامین D، می تواند تمایل افراد به مصرف مواد مخدر را افزایش داده و منجر به اعتیاد شود.

- جی پلاس ، به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق مطالعه جدیدی که محققان بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) انجام دادند، کمبود ویتامین D به شدت ولع مصرف مواد مخدر و اثرات آن و به طور بالقوه خطر وابستگی و اعتیاد را افزایش می دهد.

این یافته ها نشان می دهد که پرداختن به مشکل رایج کمبود ویتامین D با مکمل های ارزان قیمت می تواند در مبارزه با آفت مستمر اعتیاد به مواد مخدر نقش داشته باشد.

مطالعات قبلی دکتر دیوید ای.

فیشر، مدیر برنامه ملانومای مرکز سرطان عمومی و مدیر مرکز تحقیقات زیست شناسی پوستی MGH (CBRC)، پایه و اساس مطالعه حاضر را ایجاد کرد.

در سال 2007، فیشر و تیمش چیزی غیر منتظره یافتند: قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به ویژه شکلی که UVB نامیده می شود) باعث می شود پوست هورمون اندورفین تولید کند که از نظر شیمیایی با مورفین، هرویین و سایر مواد مخدر مرتبط است، در واقع همه گیرنده های یکسانی را در مغز فعال می کنند.

مطالعه بعدی توسط فیشر نشان داد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش سطح اندورفین را در موش ها افزایش داده و سپس رفتار مطابق با اعتیاد به موادمخدر را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود ویتامین D و افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر!

کمبود ویتامین D و افزایش تمایل به مصرف مواد مخدر!