مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-12پزشكي

ارتباط کاهش ذخیره تخمدان با عوامل مربوط به سیستم ایمنی


محققان در پژوهشگاه ابن سینا در تحقیقات خود نشان دادند که کاهش ذخیره تخمدان با عوامل مربوط به سیستم ایمنی ارتباط زیادی دارد.

- به نقل از مرکز درمان ناباروری ابن سینا، کاهش ذخیره تخمدان یکی از علل ناباروری است و برخی از خانم هایی که در سنین باروری قرار دارند، ممکن است با آن مواجه شوند.

دکتر مریم توکلی، متخصص ایمونولوژی و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا درباره علل کاهش ذخیره تخمدان گفت: علل بروز این عارضه هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما مطالعات نشان می دهند که علل ژنتیکی، علل ایمونولوژیک و همچنین، علل محیطی و تغذیه ای و استرس ها می توانند در کاهش ذخیره تخمدان نقش داشته باشند.

این متخصص ایمونولوژی درباره روش ارزیابی ذخیره تخمدان بیان کرد: معمولاً از تست هورمون آنتی مولرین (AMH) به عنوان تست ذخیره تخمدان نام برده می شود.

اما کاهش ذخیره تخمدان تنها با این آزمایش تشخیص داده نمی شود و معمولاً در کنار آن، آزمایشات ارزیابی سطح هورمون های FSH (هورمون محرک رشد فولیکول) و استرادیول نیز درخواست می شود.

وی ادامه داد: آزمایش هورمون های FSH و استرادیول حتماً باید در روز دوم یا سوم سیکل قاعدگی انجام شود، اما انجام آزمایش AMH در هر روزی از سیکل قاعدگی امکان پذیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط کاهش ذخیره تخمدان با عوامل مربوط به سیستم ایمنی

ارتباط کاهش ذخیره تخمدان با عوامل مربوط به سیستم ایمنی