مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-12بين الملل

دیپلمات ارشد چین در تماس با بلینکن مداخلات و ادعاهای واشنگتن را محکوم کرد


یک دیپلمات ارشد چینی در تماس با وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص مداخله واشنگتن در امور داخلی کشورش و ادعاها درباره خاستگاه ویروس کرونا هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یانگ چیه جی مدیر دفتر کمیسیون امور خارجی حزب حاکم ، این دیپلمات ارشد چینی در تماس با بلینکن گفت، کشورش بر همکاری با آمریکا برای دستیابی به روابطی بر اساس عدم درگیری و تقابل، احترام متقابل متعهد است و به طور همزمان از حق حاکمیت، امنیت و توسعه منافع خود دفاع می کند.

چیه جی متذکر شد همانطور که تماس تلفنی اخیر سران دو کشور عنوان شد، روابط دو کشور باید به مسیر درست توسعه بازگردد.

او به بلینکن هشدار داد، مسائل مربوط به تایوان به حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین بازمی گردد و یکی از منافع اساسی این کشور محسوب می شود و این منطقه جزیی جدایی ناپذیر از چین است.

این مقام چینی از آمریکایی ها درخواست کرد به اصل چین واحد احترام گذاشته و در خصوص مسائل تایوان به شکل مناسب و معقول رفتار کند و اقداماتی قابل اتکا در راستای تقویت روابط دو کشور و حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان انجام دهد.

جیه چی در پاسخ به ادعاهای حقوق بشری بلینکن درباره مسائل هنگ کنگ و استان سین کیانگ گفت، موج جدید اتهامات علیه چین با بهانه های واهی، محکوم به شکست هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات ارشد چین در تماس با بلینکن مداخلات و ادعاهای واشنگتن را محکوم کرد

دیپلمات ارشد چین در تماس با بلینکن مداخلات و ادعاهای واشنگتن را محکوم کرد