مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1400 ساعت 09:002021-06-12بين الملل

آمریکا: بدون فرودگاه امن، سفارتخانه ها در کابل بسته خواهد شد


وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که حفظ حضور دیپلماتیک بین المللی در کابل به داشتن فرودگاه فعال و امن بستگی دارد، در غیر این صورت سفارتخانه ها در پایتخت افغانستان بسته خواهند شد.

- وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که حفظ حضور دیپلماتیک بین المللی در کابل به داشتن فرودگاه فعال و امن بستگی دارد، در غیر این صورت سفارتخانه ها در پایتخت افغانستان بسته خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واشنگتن این سخنان را یک روز پس از مخالفت طالبان با سپردن مسئولیت فرودگاه کابل به نیروهای ترکیه ایراد کرد.

ترکیه پیشنهاد داده است که با خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، نیروهای این کشور محافظت و مدیریت فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل را به عهده بگیرند.

انتظار می رود تمام نیروهای آمریکایی و خارجی تا کمتر از سه ماه دیگر افغانستان را ترک کنند.

ترکیه نیز در قالب ناتو چند صد سرباز به افغانستان فرستاده است، اما طالبان خواهان خروج کامل نیروهای ناتو از جمله ترکیه است.

به نوشته ایندیپندنت، این موضع گیری طالبان پرسش های جدی را برای ایالات متحده، کشورهای دیگر و سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد به وجود آورده است که در صورت تشدید جنگ ها برنامه خروج کارمندان سفارت خانه هایشان با مشکل مواجه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: بدون فرودگاه امن، سفارتخانه ها در کابل بسته خواهد شد

آمریکا: بدون فرودگاه امن، سفارتخانه ها در کابل بسته خواهد شد