مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 07:452021-05-14بين الملل

تاکید پوتین بر لزوم رعایت دقیق آتش بس در قره باغ


بعد از آن که ایروان، باکو را به نقض آتش بس و تمامیت ارضی خود متهم کرد، رییس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق آتش بس قره باغ تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام کرملین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی دیروز خود با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر لزوم رعایت دقیق توافق آتش بس که با میانجیگری روسیه بعد از هفته ها درگیری بین ایروان و باکو بر سر منطقه قره باغ کوهستانی به دست آمد، تاکید کرد.

این گفت وگو به ابتکار ارمنستان و بعد از آن انجام شد که ایروان، باکو را به نقض آتش بس متهم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز ، دادستان کل ارمنستان روز پنجشنبه پرونده ای جنایی را با موضوع نقض تمامیت ارضی این کشور از سوی جمهوری آذربایجان بعد از آن گشود که وزارت دفاع ارمنستان، جمهوری آذربایجان را متهم کرد که نیروهایش را به داخل خاک این کشور آورده است.

طبق گزارش رسانه های ارمنستانی به نقل از کرملین، در جریان تبادل نظر درباره حادثه اخیر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ولادیمیر پوتین لزوم اجرای دقیق مفاد بیانیه های سه جانبه نهم نوامبر سال 2020 و یازدهم ژانویه 2021 از سوی رهبران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه و اول از همه حفظ رژیم آتش بس را مورد تاکید قرار دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید پوتین بر لزوم رعایت دقیق آتش بس در قره باغ

تاکید پوتین بر لزوم رعایت دقیق آتش بس در قره باغ