مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 10:452021-04-23بين الملل

دستور جمهوری چک به روسیه برای خارج کردن بخش عمده کارمندان سفارتش


روسیه اتهام های جمهوری چک را رد کرده و در همین راستا روز یکشنبه 29 فروردین دستور به اخراج 20 تن از کارمندان جمهوری چک در اقدامی تلافی جویانه داد.

- جمهوری چک به دنبال بروز یکی از بدترین مناقشه ها بین این کشور و روسیه در چند دهه اخیر، به مسکو دستور داد بخش عمده کارمندان دیپلماتیک خود را از پراگ خارج سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز شنبه گذشته مناقشه بر سر مساله جاسوسی بین دو کشور زمانی که پراگ اقدام به اخراج 18 تن از کارکنان روسیه به دلیل شناسایی آنها به عنوان افسران اطلاعاتی کرد تشدید شد.

جمهوری چک اعلام داشت، دو جاسوس روسی که از متهمان مناقشه سال 2018 مربوط به مسموم سازی با ماده اعصاب در انگلیس بودند، همچنین در پشت انفجاری در یک انبار مهمات جمهوری چک در سال 2014 که دو کشته بر جای گذاشت، هستند.

روسیه اتهام زنی های جمهوری چک را رد کرده و در همین راستا روز یکشنبه دستور به اخراج 20 تن از کارمندان جمهوری چک در اقدامی تلافی جویانه داد.

تصمیم روز پنجشنبه که از سوی جاکوب کولهانک، وزیر امور خارجه جمهوری چک اعلام شد روسیه را ملزم می سازد به این که همان تعداد فرستاده هایی که جمهوری چک در مسکو دارد را در شهر پراگ داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور جمهوری چک به روسیه برای خارج کردن بخش عمده کارمندان سفارتش

دستور جمهوری چک به روسیه برای خارج کردن بخش عمده کارمندان سفارتش