مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 10:302021-04-23بين الملل

چرا سند همکاری 25 ساله ایران و چین فعلا اثرگذاری ندارد؟


کوروش احمدی، دیپلمات سابق و کارشناس مسائل بین الملل می گوید: واقعیت این است که آقای ظریف گفته بود مادام که مشکل FATF و تحریم ها حل نشود این سند اجرایی نخواهد شد.

- می توانیم بگوییم سند همکاری 25 ساله بین ایران و چین فعلا منشأ اثر نیست.

تعبیر هیاهوی بسیار برای هیچ را هم برخی به کار برده اند و در مثلث ایران، چین، آمریکا برخی از رسانه های آمریکایی و اروپایی این تعبیر را به کار برده اند و گفته اند این سند فعلا معلوم نیست چه باشد و اثر اجرایی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: ماجرای امضای سند همکاری 25 ساله توسط ایران و چین، سروصدای زیادی به پا کرد.

در عین حال، بخش کمتری از موضع گیری ها در این باره به واقعیت های روابط دو کشور، سند امضاشده و تفاهم نامه های دیگری که بین کشورها امضا شده اند، اتکا داشتند.

برای مرور آنچه حین و پس از امضای سند رخ داده و رخ خواهد داد، گفت وگویی با کوروش احمدی، دیپلمات سابق و کارشناس مسائل بین الملل داشتیم.

احمدی معتقد است برخلاف برخی موضع گیری ها، در شرایطی که در روابط خارجی ثبات نداشته باشیم، این گونه اسناد همکاری تأثیرگذاری ندارند.

او ضمنا اشاره می کند که چین، تفاهم نامه ها و قراردادهای دیگری با دیگر کشورهای منطقه نیز امضا کرده است اما آن تفاهم نامه ها مشابه سند ایران نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سند همکاری 25 ساله ایران و چین فعلا اثرگذاری ندارد؟

چرا سند همکاری 25 ساله ایران و چین فعلا اثرگذاری ندارد؟