موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 09:552021-04-23بين الملل

مدودیف به آمریکا هشدار جنگ داد


دیمیتری مدودیف معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد : از زمان وقوع بحران کاراییب در قرن بیستم دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مدودیف که از سالهای 2008 تا 2012 رییس جمهوری روسیه بود، امروز جمعه در مقاله ای در خبرگزاری ریانووستی نوشت: از زمان وقوع بحران کاراییب در قرن بیستم، دو کشور روسیه و آمریکا هیچگاه تا این اندازه به جنگ نزدیک نشده اند.

بحران کاراییب یا بحران موشکی کوبا که با عناوین بحران اکتبر 1962 یا هراس موشکی شناخته می شود، تقابل 13 روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی بود که در پی استقرار موشک های بالستیک میان برد شوروی در خاک کوبا آغاز شد.

از این بحران اغلب به عنوان واقعه ای یاد می شود که به طور بالقوه ای می توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته ای تمام عیار تبدیل کند.

مدودیف تصریح کرد: در آن زمان سران شوروی و آمریکا از این بحران درس گرفتند که همکاری برای حل مسائل بین المللی بهتر از رویارویی و مناقشه است.

وی افزود: اما امروز وضعیت تا اندازه ای فرق می کند و سیاست خارجی آمریکا متزلزل شده است.

مقام ارشد روس با بیان اینکه این مساله در خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران (برجام)، خروج آمریکا از پیمان آسمان های باز و برخی قراردادهای دیگر دیده شد، اضافه کرد: ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدودیف به آمریکا هشدار جنگ داد

مدودیف به آمریکا هشدار جنگ داد