مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-04-23دانش

مقابله با بلایای طبیعی با کمک رادارها


تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه کرتین (Curtin) نشان می دهد که چگونه ماهواره های راداری می توانند به بهبود روند تشخیص، نظارت، آماده سازی و مقابله در برابر بلایای طبیعی در استرالیا مانند آتش سوزی، - تحقیقات انجام گرفته توسط دانشگاه "کرتین"(Curtin) نشان می دهد که چگونه ماهواره های راداری می توانند به بهبود روند تشخیص، نظارت، آماده سازی و مقابله در برابر بلایای طبیعی در استرالیا مانند آتش سوزی، سیل و زلزله کمک کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایمکس، محققان از داده های رادار روزنه ترکیبی (Synthetic Aperture Radar) که توسط ماهواره ی سنتینل-1(Sentinel-1) آژانس فضایی اروپا جمع آوری شده بود استفاده کردند.

دکتر امی پارکر(Amy Parker)، محقق اصلی این تحقیقات از دانشکده ی علوم زمین و سیارات کرتین می گوید که ماموریت ماهواره ی سنتینل-1 اولین مجموعه ی کامل جهانی از داده های رادار روزنه ترکیبی را فراهم کرده است که فرصتی برای ارزیابی خطرات در مکان های جدید از جمله استرالیا به ما می دهد.

دکتر پارکر می گوید: علت ارزشمند بودن این رادار این است که می تواند در همه ی شرایط آب و هوایی و در روز و شب سطح زمین را بررسی کند.

در حالی که سامانه های قدیمی بررسی زمین، تحت تاثیر ابر، مه، باران و دود بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با بلایای طبیعی با کمک رادارها

مقابله با بلایای طبیعی با کمک رادارها