مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-04-23سياسي

ایرانی ها در مورد «اشتغال زنان» چه نظری دارند؟


یافته های یک مطالعه نشان داد که در بین طیف های مختلف جمعیت ایرانی، عمده ترین گروه های موافق با اشتغال زنان، شامل جوانان، تحصیل کردگان دانشگاهی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، روند فزاینده میزان اشتغال زنان و مشارکت آنان در بازار کار و فعالیت اقتصادی، به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های جوامع معاصر است و از آن به عنوان یکی از مهم ترین جلوه های انقلاب در نقش های جنسیتی یاد می شود.

ولی با این وجود میزان اشتغال زنان در برخی کشورهای جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه از جمله جامعه ما، کماکان بسیار اندک است.

یک پرسش اساسی که در این موضوع وجود دارد، این است که چرا علی رغم ایجاد و گسترش زمینه های مناسب اشتغال زنان (مانند گسترش تکنولوژی های جدید ارتباطات و جهانی شدن، افزایش تحصیلات و کاهش باروری) همچنان در این کشورها به ویژه ایران، سطح اشتغال زنان پایین است؟ با توجه به این که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر این موضوع، افزایش نگرش مثبت نسبت به اشتغال زنان در خارج از خانه است، پژوهشگران با انجام مطالعه ای به این پرسش پاسخ دادند که نگرش ایرانیان نسبت به اشتغال زنان چگونه است؟ برای انجام این مطالعه، با توجه به تنوع و گستردگی جغرافیایی ایران ، متناسب با بودجه پژوهشگران، پنج هزار و 200 نفر از مردان و زنان 15 ساله و بالاتر ساکن در نقاط شهری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها در مورد «اشتغال زنان» چه نظری دارند؟

ایرانی ها در مورد «اشتغال زنان» چه نظری دارند؟