مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-04-22سياسي

روانی و آسانی در شعر سعدی موج می زند/ بوستان کتابی اخلاقی


دومین شب از سلسله نشست های «هفت شب بر خوان سعدی» با سخنرانی سه تن از اساتید برجسته دانشگاه ها و سعدی پژوهان مطرح کشور برگزار شد.

- شیرازـ دومین شب از سلسله نشست های هفت شب بر خوان سعدی با سخنرانی سه تن از اساتید برجسته دانشگاه ها و سعدی پژوهان مطرح کشور برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود فتوحی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد و یکی از سعدی پژوهان مطرح کشور پنج شنبه شب در شب دوم از برنامه هفت شب بر خوان سعدی اظهار داشت: مراد سفینه در شعر سعدی همان مجموعه شعرش است و همیشه با تری و روانی قرین است و اما اینکه چرا به خراسان می رود، غالباً سعدی هر گاه نظری به خراسان می کند، می تواند دو دلیل داشته باشد یکی اینکه شعر پارسی از دیرباز مرکز و پایتختی داشته است بنام خراسان، همانگونه که ناصر خسرو و خاقانی نیز خراسان را خواستگاه ادبی و مرکز شعر پارسی می دانسته اند و این سنتی دیرینه بوده است.

فتوحی بیان کرد: روانی، تری و سهل و آسانی که در شعر سعدی موج می زند، دلیل فرستادن سفینه شعر او به خراسان بوده است، ویژگی که در شعر خراسان دیده نمی شود، مثلاً اشعار انوری که به اعتقاد بسیاری در تکنیک بسیار به سعدی نزدیک است، چنین سادگی، تری و طبیعی بودن زبان هرگز در آن نمی بینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روانی و آسانی در شعر سعدی موج می زند/ بوستان کتابی اخلاقی

روانی و آسانی در شعر سعدی موج می زند/ بوستان کتابی اخلاقی