مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 19:002021-04-22سياسي

غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی بر اساس برنامه از قبل طراحی شده است


سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره گزارش جدید آژانس توضیحاتی ارائه داد و گفت که تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی بر اساس برنامه از قبل طراحی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  به دنبال انتشار گزارش جدیدی از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه آژانس در روز گذشته راستی آزمایی کرد که غنی سازی 60 درصدی در یک زنجیره IR6 انجام می شود و زنجیره ماشین های IR4 همزمان به غنی سازی 20 درصدی اختصاص یافته است، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی، توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

غریب آبادی گفت: این تغییر روش، موضوع تازه ای نبوده و کاملا مرتبط با اقدامات و تصمیمات فنی است و در پرسشنامه اطلاعات طراحی که از سوی ایران به آژانس در هفته قبل ارائه شد نیز از قبل پیش بینی شده بود.

وی افزود: در پرسشنامه آمده بود که غنی سازی 60 درصدی ابتدا در دو زنجیره ماشین های IR6 و IR4 به طور موازی انجام می شود و بعد از چند روز، دو زنجیره به یکدیگر متصل و اصطلاحا کوپل می شوند و در حالت جدید،  زنجیره IR6 دارای خروجی محصول 60 درصد شده و زنجیره IR4 نیز به صورت تاندم به غنی سازی 20 درصدی اختصاص می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی بر اساس برنامه از قبل طراحی شده است

غریب آبادی: تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی بر اساس برنامه از قبل طراحی شده است