مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 17:052021-04-21بين الملل

استقرار 80 نیروی امنیتی زن در اطراف خانه خدا برای حفظ امنیت


عربستان سعودی به بهانه آنچه حفظ امنیت و کمک به زائران زن در اطراف خانه خدا خوانده شده است، 80 نیروی امنیتی زن را در حرم مکی مستقر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، 80 سرباز زن برای نخستین بار در عربستان سعودی به جمع نیروهای امنیتی در حرم مکی پیوستند؛ اتفاقی که تا پیش از این در این کشور ممنوع بوده است.

دستگاه امنیت عمومی عربستان سعودی در اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود که 148 نفر از سربازان زن دوره سوم آموزشی خود را پس از سه ماه گذرانده اند و برای پیوستن به نیروهای ویژه امنیت حج و عمره آماده می شوند.

پایگاه خبری العربیه عربستان سعودی نیز گزارش داد که نیروهای حج و عمره عربستان سعودی برای نخستین بار 80 سرباز زن را به منظور حفظ امنیت و ساماندهی و نظم دهی به حضور زائران و عمره گزاران در حرم مکی به خدمت گرفته اند.

غیداء بکر، یکی از این سربازان زن عربستانی است که در گفت وگو با العربیه تاکید می کند که ماموریت اصلی سربازان زن مستقر در مسجد الحرام و اطراف خانه خدا ماموریت امنیتی است و در کنار آن به مسائل مربوط به ارائه کمک و خدمات به زائران و توجه به رعایت دستور العمل های پیشگیرانه در برابر کرونا و نظم دهی به حضور زائران در محل طواف و صحن های مسجد الحرام نیز می پردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 80 نیروی امنیتی زن در اطراف خانه خدا برای حفظ امنیت

استقرار 80 نیروی امنیتی زن در اطراف خانه خدا برای حفظ امنیت