مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 17:002021-04-21سياسي

نخستین نشست از «هفت شب بر خوان سعدی» در شیراز برگزار شد


همزمان با یادروز سعدی، نخستین نشست از هفت شب بر خوان سعدی با سخنرانی سعدی پژوهان برگزار شد و هر یک از سخنرانان به وجهی از شخصیت ادبی و اخلاقی شیخ اجل سعدی، - پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بها الدین خرمشاهی، سعدی پژوه و حافظ پژوه مطرح معاصر، سخنرانی خود را با موضوع سعدی سردار سخن آغاز کرد و با بیان اینکه سعدی سردار سخن است، اظهار داشت: ادبیات ایران همچون رشته کوهی با قله های متعدد در تاریخ این سرزمین می درخشد و سعدی شیرازی نیز یکی از این قله های رفیع و ماندگار فرهنگ و هنر این سرزمین است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از نثر و نظم ادیبان در زندگی معاصر افزود: امروزه هرچه با بزرگان خود همچون سعدی، حافظ، فردوسی، رودکی و افرادی چون آنان مأنوس باشیم، بهتر می توانیم صحبت کنیم و با یکدیگر هم سخن شویم و در واقع ادب و فصاحت را می شود از فصیحان آموخت.

خرمشاهی همچنین با اشاره به تلاش برای نشر تصحیح کلیات سعدی محمدعلی فروغی در پیش از انقلاب و تأثیر انتشارات امیرکبیر به عنوان بزرگترین نشر کشور در این حوزه گفت: کلیات سعدی پس از انقلاب نیز در سال 75 با چندین تصحیح و اضافه شدن یادداشت و همچنین ترجمه 700 بیت عربی سعدی دوباره چاپ شد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های خویش در حوزه سعدی پژوهی عنوان کرد: در مقطعی از اینکه غزل سعدی خوانده می شود اما ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشست از «هفت شب بر خوان سعدی» در شیراز برگزار شد

نخستین نشست از «هفت شب بر خوان سعدی» در شیراز برگزار شد