مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 09:502021-04-21اقتصادي

کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو


ایران خودرو در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، 125 پروژه داخلی سازی قطعات با فناوری بالا را دارد که با تحقق آن، - 133 میلیون یورو کاهش ارزبری خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی مهر به نقل از ایکوپرس، عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت داخل گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1400 که با حضور انجمن های قطعه سازی تشکیل شد، اظهار کرد: 76 میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی در حوزه قطعات ارزبر، 26 میلیون یورو مربوط به خودکفایی مواد اولیه، 24 میلیون یورو در حوزه بهینه سازی و هفت میلیون یورو نیز برای داخلی سازی قالب و ابزار خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای پروژه داخلی سازی قطعات در سال جاری به 849 میلیارد تومان و 13 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز است.

پیرمحمدی افزود: طبق تأکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، به منظور تداوم نهضت داخلی سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی های غیر مولد خود را در سال جاری به این امر مهم اختصاص دهد.

مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای داخلی سازی قطعات از طریق آورده نقدی و سرمایه گذاری توسط سازندگان و اختصاص بخشی از مطالبات سازندگان برای ساخت داخل تأمین خواهد شد، گفت: مابقی از منابع و تسهیلات بانکی فراهم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو

کاهش ارزبری سالانه 133 میلیون یورویی ایران خودرو