مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 09:052021-04-21پزشكي

البرز با یک میلیون حاشیه نشین کمترین سرانه تخت بیمارستانی را دارد


استان البرز بیش از یک میلیون جمعیت حاشیه نشین دارد و کمترین سرانه تخت بیمارستانی را بین استان های کشور داریم و با سیستان و بلوچستان هم رده هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اظهار امیدواری از اینکه با دعای خیر مومنان و تلاش های دانشمندان جمهوری اسلامی ایران برای تأمین و تهیه واکسن بر این بیماری فائق آییم، افزود: البرز به استان انصار معروف است، استانی مهاجرپذیر که پس از پایتخت استان اول کشور در مهاجرپذیری است.

وی ادامه داد: البرز متراکم ترین استان کشور با 522 نفر جمعیت در هر کیلومتر مربع است و البته کرج با 10 هزار نفر در هر متر کیلومترمربع و فردیس بالغ بر 9 هزار نفر در هر کیلومتر مربع است.

شهبازی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک میلیون تردد از محورهای البرز صورت می گیرد، گفت: البته وزیر محترم بهداشت اشراف کاملی به شرایط البرز دارند چراکه چندین بار در این استان حضور داشته و طی مکاتبات و ارسال گزارش های مستمر بر روند آگاه تر هستند.

وی افزود: البرز هاب دارویی کشور است و 4 واکسن مطرح در کشور در حوزه جغرافیایی البرز در حال مطالعه و تهیه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

البرز با یک میلیون حاشیه نشین کمترین سرانه تخت بیمارستانی را دارد

البرز با یک میلیون حاشیه نشین کمترین سرانه تخت بیمارستانی را دارد