مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:402021-04-21دانش

نانوذرات عملکرد قفس های پرورش ماهی را بهبود می بخشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، موسسه فناوری تحقیقات شیلات (CIFT)، بازوی شورای تحقیقات کشاورزی هند، راه حل های مبتنی بر فناوری نانو را برای جلوگیری از رشد ارگانیسم های ناخواسته، - یکی از مشکلات رایج در پرورش ماهی با قفس های معلق در آب های آزاد، رشد زیست فیلم روی آن ها است که به تازگی محققان راهکاری برای کاهش رشد این زیست فیلم ها با کمک نانوذرات ارائه کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، موسسه فناوری تحقیقات شیلات (CIFT)، بازوی شورای تحقیقات کشاورزی هند، راه حل های مبتنی بر فناوری نانو را برای جلوگیری از رشد ارگانیسم های ناخواسته، ارائه می دهد.

این موسسه به دنبال استفاده از فناوری است که از آن در تور های پلی اتیلن که برای پرورش آبزیان در دریا ها استفاده می شود، استفاده شود.

بیوفولینگ، یک مشکل رایج در بخش پروری آبزیان و کشتی رانی است و این صنایع را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

رشد بیوفولینگ ها در تور ها و شبکه های رشد آبزیان موجب مسدود شدن این تور ها شده و این کار میزان چرخش آب را به حداقل می رساند که این موضوع به طور قابل توجهی بر تولید ماهی درون این قفس ها تأثیر می گذارد.

گرفتگی تور ها منجر به انسداد محل انتقال مواد غذایی به داخل تور شده و شرایط بی اکسیژن در داخل قفس ها می شود، در نتیجه میزان بقا و سلامت ماهی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانوذرات عملکرد قفس های پرورش ماهی را بهبود می بخشند

نانوذرات عملکرد قفس های پرورش ماهی را بهبود می بخشند