مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-04-21اقتصادي

واکسیناسیون 60 میلیون ایرانی تا پایان 1400


با یک سبد از واکسن ها در مهرماه روبرور هستیم و امیدواریم تولیدکنندگان بتوانند 120 میلیون دوز واکسن برای 60 میلیون ایرانی تولید کنند.

- مصطفی قانعی رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در حاشیه مراسم رونمایی از 9 کیت آزمایشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: سال اولی که با کرونا درگیر شدیم سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که کیت های تشخیص کووید 19 رو به اتمام است و بعد از آن پس از فراخوان ستاد توسعه زیست فناوری، کشور به کیت PCR دسترسی پیدا کرد و چندین شرکت اقدام به تولید در داخل کردند.

سپس پیشرفت هایی در شرایط نگهداری کیت حاصل شد و تعدادشرکت های تولیدکننده کیت ها افزایش پیدا کرد.

قانعی بیان کرد: هر چه تولید کیت بیشتر شود امکان تشخیص بیماری در افراد هم بیشتر می شود و نتیجه اینکه هر چه تعداد تشخیص بالاتر می رود میزان مرگ و میر نیز کاهش پیدا می کند.

وی گفت: یکی از چالش هایی که در کیت های تشخیص مولکولی داشتیم زمان و دقت پاسخگویی بود که اکنون دقت و سرعت پاسخگویی در حال افزایش است و با تولید کیت های تشخیص سریع کووید در یک روستا بدون تکنسین هم می توان موارد مثبت را شناسایی کرد.

قانعی افزود: یکی از چالش هایی که در روزهای نخست شیوع کرونا با آن مواجه بودیم ارسال نمونه های تشخیص از سراسر کشور به تهران بود که این ما را با یک چالش مدیریتی مواجه کرده بود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 60 میلیون ایرانی تا پایان 1400

واکسیناسیون 60 میلیون ایرانی تا پایان 1400