مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:102021-04-21اقتصادي

خیز تورم در سال 99 نتیجه بی انضباطی مالی دولت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه جهان صنعت از روزنامه های حامی دولت با انتشار تحلیل فوق نوشت: پرونده سیاستگذاری اقتصادی سال گذشته با انتشار دو خبر مهم اقتصادی بسته شد؛ - سیاست های پولی و مالی دولت به افزایش نقدینگی و خیز تورمی در سال 99 منتهی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، روزنامه جهان صنعت از روزنامه های حامی دولت با انتشار تحلیل فوق نوشت: پرونده سیاستگذاری اقتصادی سال گذشته با انتشار دو خبر مهم اقتصادی بسته شد؛ نخست برداشت آگاهانه دولت از منابع بانک مرکزی در نیمه دوم سال 99 و دوم اعتراف رییس کل بانک مرکزی به چاپ پول و ارزفروشی از محل صندوق توسعه ملی.

هر دو این سیاست ها نیز در راستای پاسخگویی به هدف واحد جبران کسری بودجه اتخاذ شده است.

به این ترتیب بی انضباطی مالی دولت، سلطه سیاست های مالی بر سیاست های پولی و عدم استقلال بانک مرکزی را می توان دلایل اصلی رشد پایه پولی و افزایش نقدینگی در سال 99 عنوان کرد.

در صورتی که نقدینگی به رشد نامتناسب خود با رشد حقیقی اقتصاد ادامه دهد نرخ تورم در سطوحی بالاتر از متوسط دهه های گذشته قرار خواهد گرفت.

بررسی ها نشان می دهد که رشد نقدینگی در سال 99 از متوسط بلندمدت آن بیشتر بوده و وضعیت نگران کننده ای را پیش روی اقتصاد قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز تورم در سال 99 نتیجه بی انضباطی مالی دولت

خیز تورم در سال 99 نتیجه بی انضباطی مالی دولت