مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:052021-04-21پزشكي

محققان دلیل شیوع بیشتر اتیسم در پسران را یافتند


نتایج تحقیقات جدید دلیل شیوع اتیسم در پسران را توضیح می دهد و محققان می گویند که شواهدی در مورد اثر محافظتی زنانه یافته اند که به موجب آن بروز اتیسم در دختران نیازمند جهش های ژنتیکی بیشتری نسبت به پسران است و از این رو این بیماری در پسران بیشتر رخ می دهد.

- ایسنا/اصفهان نتایج تحقیقات جدید دلیل شیوع اتیسم در پسران را توضیح می دهد و محققان می گویند که شواهدی در مورد "اثر محافظتی زنانه" یافته اند که به موجب آن بروز اتیسم در دختران نیازمند جهش های ژنتیکی بیشتری نسبت به پسران است و از این رو این بیماری در پسران بیشتر رخ می دهد.

آمارها حاکی از این است که اختلال طیف اوتیسم (ASD) تقریباً چهار برابر در پسران شایع تر است و اکنون یک مطالعه جدید که در مجله Brain منتشر شده دلیل این اختلاف را مورد بررسی قرار داده است.

محققان پس از تجزیه و تحلیل تغییرات ژنتیکی زمینه ای این بیماری، شواهدی را در مورد اثر محافظتی زنانه یافتند که به موجب آن تعداد بیشتری جهش ژنتیکی که منجر به ظهور علائم شبیه اتیسم می شود در دختران مورد نیاز است و این موضوع دلیل شیوع بیشتر اتیسم در پسران را مشخص می کند.

علاوه بر این، نتایج نشان می دهد مکانیسم عصبی که در دختران اتیسم را ایجاد می کند از آنچه در مغز پسران دیده می شود متمایز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان دلیل شیوع بیشتر اتیسم در پسران را یافتند

محققان دلیل شیوع بیشتر اتیسم در پسران را یافتند