مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-20سياسي

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز «سعدی»


سفیر جمهوری اسلامی ایران در «دوشنبه» در پیامی به مناسبت روز جهانی بزرگداشت سعدی، گفت: تجلیل از سعدی شیرین سخن، تکریم اخلاق، مدارا و انسانیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان به مناسبت بزرگداشت روز سعدی پیامی منتشر کرده است.

در این پیام آمده است: سعدیا خوشتر از حدیث تو نیست                             تحفه روزگار اهل شناخت آفرین بر زبان شیرینت کاین همه شور در جهان انداخت روز اول اردیبهشت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز بزرگداشت سعدی، نام گذاری شده است و این نشان از اهتمام کشورمان در تجلیل از مشاهیر فرهنگی و نقش این شاعر نامدار در فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

صمیمانه یاد روز سعدی را به تمامی علاقه مندان این شاعر بزرگ به ویژه هموطنان ایرانی و مردم هم فرهنگ و هم زبان تاجیک و همه دوست داران زبان پارسی تبریک می گویم.

به گفته صاحبنظران نمی شود چیزی از زندگی گفت که سعدی به آن اشاره نکرده باشد، به قول سعدی: نگفتند حرفی زبان آوران  که سعدی نگوید مثالی بر آن تجلیل سعدی فقط تجلیل شعر و نثر نیست بلکه تجلیل اخلاق، حکمت و معرفت است.

آثار حکیم بلند آوازه شیراز سرشار از آدمی را در گرو احسان، نیکو کاری و یاری مردم می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز «سعدی»

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز «سعدی»