مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 20:002021-04-20سياسي

چرا مفهوم «مقاومت» امروز در اولویت قرار دارد؟


عضو هیات علمی گروه فرهنگ پژوهی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در طی این سال ها بارها از مفهوم مقاومت صحبت کرده اند، به زعم بنده عملیاتی کردن این مفهوم دینی در اجتماع از هر امر دیگری ضرورت بیشتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اندیشکده فضای مجازی مرکز مطالعات ژرفا، سیاست، دویست و نود و هشتمین نشست جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و اندیشکده فضای مجازی مرکز مطالعات ژرفا که با همکاری خبرگزاری های میزان، فارس، تسنیم، آنا، پایگاه خبری جهان نیوز، موسسه رسانه ای خبر فوری و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور دکتر مهدی جمشیدی (عضو هیات علمی گروه فرهنگ پژوهی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد و او در این نشست به این پرسش پاسخ داد که: مقصود رهبر معظم انقلاب از طرح گذاره عملیاتی کردن مفاهیم دینی در موقعیت های اجتماعی چیست؟ ایشان معتقدند که ما به ازای هر موقعیت اجتماعی جدید، می بایست مفاهیم جدیدی طراحی و تعریف شوند.

این تعبیر رهبر انقلاب را می توان در تناظر با اندیشه های شهید مطهری (ره) دانست.

شهید مطهری در کتاب آینده انقلاب اسلامی اینطور می نویسند؛ انقلاب در هر زمانی، نیازمند شعارهایی جدید برای تعالی است (نقل به مضمون) معنای سخنان ایشان، بسیج تدریجی جامعه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مفهوم «مقاومت» امروز در اولویت قرار دارد؟

چرا مفهوم «مقاومت» امروز در اولویت قرار دارد؟