مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 19:052021-04-20سياسي

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین


چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی از سوی حسن روحانی، - چندی پیش نمایندگان مجلس گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره استنکاف رییس جمهور از ابلاغ قوانین را جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال کردند.

پژوهشگر حقوق عمومی ابعاد حقوقی این گزارش را تشریح کرده است.

چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره استنکاف از اجرای ماده یک قانون مدنی از سوی حسن روحانی، رییس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم را بررسی کردند و نهایتا این گزارش با 190 رای موافق جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شد.

بنا بر ماده یک قانون مدنی مصوبات مجلس شورای اسلامی پس از طی مراحل قانونی به رییس جمهور ابلاغ می شود و رییس جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند.

البته تبصره این ماده، تکلیف زمانی که رییس جمهور از امضا قوانین استنکاف می کند را نیز روشن کرده است و تصریح می کند: در صورت استنکاف رییس جمهور از امضا یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده به دستور رییس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین

ابعاد حقوقی گزارش مجلس در خصوص استنکاف روحانی از ابلاغ قوانین